Regionoviny




Počas prvého týždňa projektu Čerstvé hlavičky rozdali školákom 4,8 ton jabĺk

 AKTUALITY
  • Lučenec: V mestskom sade pribudli SLNEČNÉ HODINY Slnečné hodiny sú prastarým prostriedkom na meranie času. Rotácia Zeme spôsobuje zdanlivý pohyb Slnka po oblohe. Slnko vrhá tieň, ktorý potom za pomoci tienidla a stupnice ukazuje čas. Najstaršie zmienky...
  • Novembrový program v Novohradskom múzeu a galérii Aj tentokrát vám Novohradské múzeum a galéria prináša krátky program na november. Určite je sa na čo tešiť, ponuka je pestrá. Rôzné hry či aktivity najmä pre deti. A samozrejme...
  • Festival AMAVET má už 25 rokov Asociácia pre mládež, vedu a techniku (AMAVET) vás pozýva na jubilejné finále súťaže – 25. ročník Festivalu vedy a techniky AMAVET 2022. Podujatie sa uskutoční v dňoch 7. a 8....
  • 10 rád od mäsiara ako ušetriť pri nákupe mäsa Podľa údajov Štatistického úradu Slovenskej republiky za rok 2022 tvoria v spotrebiteľskom koši výdavky za nákup potravín druhú najvýznamnejšiu položku. Za potraviny utratíme až 20,6 % všetkých našich výdavkov. Viac ako...
  • LÁSKA a MIER témou festivalu ART OF SLOVAKIA Rodí sa nový príbeh výnimočného festivalu ART OF SLOVAKIA, ktorého brány sa pre verejnosť otvoria v sobotu 15. októbra 2022 vo Vodárenskom múzeu v Bratislave. Festival vzniká pre podporu tvorivosti i...
Počas prvého týždňa projektu Čerstvé hlavičky rozdali školákom 4,8 ton jabĺk
29 októbra
07:01 2019

Začiatkom septembra v rámci projektu Čerstvé hlavičky dostalo svoj prvý balíček od Kauflandu takmer 23-tisíc žiakov zo 62 základných škôl. Cieľom projektu bolo priniesť do slovenských základných škôl viac čerstvých produktov a motivovať deti, aby ich jedli s chuťou a v dostatočnom množstve.

V rámci projektu Čerstvé hlavičky hľadal Kaufland partnerskú školu pre každú svoju predajňu. Celkovo sa do projektu prihlásilo 248 základných škôl. Školy, ktoré dostali najviac hlasov od zákazníkov Kauflandu, získali na každý týždeň 200-gramové porcie ovocia alebo zeleniny pre každého svojho žiaka na celý školský rok 2019/2020.

 „V Kauflande nám záleží na svete, v ktorom žijeme, a aj na budúcnosti našich detí. Tie by mali byť zdravé a plné energie, aby si jednak užili detstvo, ale zároveň mali správny vývoj. Preto veríme, že jedným z kľúčov je zdravá a čerstvá strava. Vytvorili sme projekt Čerstvé hlavičky, v rámci ktorého budeme deti motivovať k tomu, aby jedli zeleninu a ovocie. Počas roka sa môžu tešiť na tradičné produkty, ako sú kaleráb, mrkva, hruška, ale aj na exotické ovocie, ako je kivi a kaki,“ vysvetlila Erika Turček Pfundtnerová, projektová manažérka pre spoločenskú zodpovednosť (CSR) spoločnosti Kaufland.

Aj pre školy je príležitosť zapojiť sa do projektu Čerstvé hlavičky skutočne prínosom. Potvrdzujú to aj slová riaditeľky ZŠ s MŠ Za kasárňou v Bratislave PaedDr. Moniky Hulenovej: „V rámci našej školy sa snažíme viesť žiakov k zdravému životnému štýlu, no sami vidíme, že čerstvé ovocie a zelenina často v desiatach detí chýbajú. V projekte Čerstvé hlavičky sme videli príležitosť, ako hravou a nenásilnou formou priviesť deti k poznaniu, že aj kaleráb alebo mrkva sú chutným chrúmaním. A v kolektíve môže byť aj toto zdravé chrúmanie oveľa zábavnejšie a spojené s príjemnými zážitkami. A o to nám predsa všetkým ide – učiť deti cez pozitívne emócie.“

Konzumácia zeleniny a ovocia je u detí mimoriadne dôležitá, pretože má priamy a rozhodujúci vplyv na vývoj organizmu. Podľa výživových odborníkov zo Svetovej zdravotníckej organizácie by denne mali zjesť aspoň 200 g ovocia a 400 g zeleniny. Deti ich však často konzumovať z rôznych dôvodov odmietajú, čo potvrdzujú aj slová známej výživovej odborníčky Ing. Janky Trebulovej: „Deťom je potrebné novú potravinu ponúknuť minimálne 15-krát, aby si zvykli na novú chuť a niekedy je to aj viackrát. Veľkým príkladom pri konzumácii ovocia a zeleniny sú im rodičia aj súrodenci či spolužiaci. Treba mať však na mysli, že ak dáte dieťaťu dobrý stravovací základ a urobíte to kreatívnym spôsobom, bude brať ovocie a zeleninu ako niečo bežné, čo prirodzene patrí do jedálneho lístka.“

Aj v rámci projektu Čerstvé hlavičky sa Kaufland snaží rôznymi motivujúcimi a kreatívnymi spôsobmi deti inšpirovať k tomu, aby si ovocie a zeleninu častejšie zaradili na zoznam svojich obľúbených potravín. „Okrem toho, že deti budú od nás každý týždeň dostávať svoju porciu ovocia alebo zeleniny, pripravili sme si pre ne aj jedno malé prekvapenie. Všetky deti dostanú aj hravú detskú knižnú brožúru plnú kreslených obrázkov zeleniny a ovocia, vtipov, tajničiek, hádaniek a básničiek, aby sa so zeleninou a ovocím zoznámili bližšie a vytvorili si k nim pozitívny vzťah,“ uzatvára Erika Turček Pfundtnerová.

Zdroj: Adriána Antolová



O autorovi

admin

admin



Iné články



0 Komentárov

Bez komentára/ov!

Momentálne neexistujú žiadne komentáre, chcete ich pridať?

Napíšte komentár

Komentovať môžu iba registrovaní používatelia.

Rádio Extra …žijeme s vami

Dnes je:

KALENDÁR

marec 2023
Po Ut St Št Pi So Ne
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Partner

Zdravie a krása