Regionoviny




Parkovacia politika v Bratislave

 AKTUALITY
  • Umenie, ktoré nesie príbeh – GRAFFITI Naše myšlienky, pocity a skúsenosti z nás robia to, kým sme – individuálne bytosti. Na vyjadrenie vlastného Ja používame nespočetné množstvo spôsobov. Najčastejšie používame reč ako spôsob komunikácie, tí kreatívnejší...
  • Jesenné dekorácie ako z rozprávky To, To, že ľudia ešte nezabudli snívať, tým pádom aj tvoriť dokazujú práve nasledovné fotografie. Do redakcie nám ich poslala Lenka z Bratislavy. ,,Momentálne som na materskej dovolenke a nedokázala...
  • Sociálne siete ako klietka hanby za názor? Veľmi rád sa k tejto problematike vyjadrím. To, že žijeme vo virtuálnom svete pomaly každý deň je všeobecne známe. Alebo teda ako kto. Nepamätám si, že by sa napríklad v...
  • O dejinách Fiľakova a okolia počnúc od praveku po vrcholný stredovek Po ročnej prestávke sa opäť usporiadajú obľúbené Fiľakovské hradné hry, ktoré majú v meste už viac ako dvadsaťročnú tradíciu. Hlavným organizátorom XXI. ročníka je Hradné múzeum, ako sme si mohli zvyknúť...
  • Bratislavsky kraj: Príďte na Deň otvorených ateliérov Srdečne Vás pozývame vychutnať si momenty dotyku s krásou a nahliadnuť do ateliérov umelcov Bratislavského samosprávneho kraja počas Dňa otvorených ateliérov už túto sobotu 18. 9. 2021. Modra, Šenkvice, Pezinok,...
Parkovacia politika v Bratislave
19 mája
19:27 2019

Útok na peňaženky Bratislavčanov od roku 2021?
Mestské časti síce docielili odklad a platiť za parkovanie v hlavnom meste sa začne až od roku 2021, ale platiť sa bude a niekedy aj poriadne pálky. Na sociálnych sieťach sú rôzne diskusie a musíme súhlasiť, že ak má mladá rodina dve autá, nebude to lacný špás. Je pravda, že  Bratislava patrí k posledným európskym veľkomestám, ktoré parkovaciu politiku nemá a ulice sú plné áut. Lenže NEMÁME ANI METRO, KVALITNÚ MHD a PARKOVISKÁ navyše. 
Primátor Matúš Vallo teda dal dokopy „múdre hlavy“ a usúdili, že najprv vylepšia našu „obľúbenú“ MHD. Ako bonus pridajú pre mimobratislavských vodičov nové záchytné parkoviská a všetci už „vidíme“, ako budú manažéri v oblekoch presadať do MHD a tiež mamičky, ktoré potrebujú odviezť deti do školy a seba do práce. Tak sa pozrime, čo múdre hlavy vymysleli.

Návrh magistrátu 

– Rezidentská karta pre prvé auto v domácnosti vyjde na 39 €, a za 10 € si budú môcť ľudia s trvalým pobytom v Bratislave kúpiť dve hodiny parkovania v ktorejkoľvek zóne. Takže jedno auto ešte nebude dráma. Držiteľ prvej karty získa 100 hodín voľného parkovania pre iné vozidlo vo vlastnej zóne. Dostane 2 hodiny parkovania denne v ktorejkoľvek rezidentskej zóne mesta.
Lenže Boh vás chráň, ak máte ešte jedno a nebodaj aj tretie auto. To už sú iné sumičky. Pre druhé auto 150 € a tretie 500 € ročne a zabezpečí parkovanie vo svojej rezidentskej zóne. Ďalšie autá nemajú žiadne bonusy, ale prinesie vám to hrejivý pocit ba duši, že pomáhate s parkovacou politikou a prikladáte ruku k tomu, aby sa stavali nové parkoviská. Spoplatnené zóny budú len tam, kde je problém zaparkovať – takže rátajte všade, lebo sem sa presunú všetci, ktorí nezaparkujú tam, kde problém je. Férové parkovanie sa bude spúšťať len v konkrétnych zónach od roku 2021. Keď si to pozriete, tá „férovosť“ je zjavná. 
Pre tých, ktorí do Bratislavy dochádzajú, chce magistrát pripraviť do roku 2021 minimálne 12 nových záchytných parkovísk a samozrejme fenomenálnu MHD, kde každý dostane možno aj vlastný vejár, ak sa pokazí klíma :-). 
Podľa magistrátu je férové pred zavedením zón ponúknuť spoľahlivú a lacnejšiu alternatívu pre dopravu. To aj podľa nás, len otázne je, či to dodržia. Aj bikesharing mal byť lacný a chvíľu aj bol, ale len na chvíľu. 

Pozrime sa, čo by malo vzniknúť (Zaujímavé bude, kde sa na to všetko kompetentní zoberú financie.): 

– 22 km nových bus pruhov – ak neostane priestor na súkromnú dopravu, zrejme to istí rogalo – žart redakcie.  

– 39 križovatiek s preferenciou MHD – určite nebudú zápchy, ani nič podobné, je to krásne riešenie. 

– investuje sa do 80 nových kĺbových autobusov – pri kvalite ciest ktoré máme, veríme, že vydržia a nebudú kazové. Treba si udržať pozitívny štandart. 

– pribudne osem expresných liniek MHD a štyri expresné regionálne linky integrovanej dopravy – tak ak nebudú obmedzenia, zrejme aj expresné budú. Záleží od toho, ako dlho sa budú naťahovať stavby diaľnic, obchvatov a rýchlostných ciest. A my vieme, že sa naťahovať budú a viete to aj vy. 

Abonenti – podnikatelia so sídlom prevádzky v zóne, alebo majitelia nehnuteľností v zóne zaplatia podľa pásma od 500 do 1 000 € za rok. Zóny sú rozdelené na štyri pásma. 

Tarifné pásma (hodinové parkovanie): od 0,50 €/h do 2,00 €/h Opäť tu máme štyri pásma a ak sa zabudnete na kávičke, vaše auto bude konzumovať euríčka s vami. 

Ako sa zatiaľ  k návrhu stavajú mestské časti?

Dúbravka – súhlasí

Ružinov – súhlasí

Lamač – súhlasí
Devínska N. Ves – súhlasí s pripomienkami  

Rača – súhlasí s pripomienkami

Karlova Ves – súhlasí s pripomienkami 

Petržalka – súhlasí s pripomienkami

Vrakuňa – súhlasí s pripomienkami 

Staré Mesto – nesúhlasí

Nové Mesto – nesúhlasí

wal