Možno ste si už všimli marketingovú úchylku s deviatkami. Obchody s ňou normálne prerážajú v pompastických ošiaľoch. Aj napriek tomu, že sa jedná o stratégiu milénia a roku 2000. Obchodníci a marketingoví mágovia normálne milujú deviatky. Neviem prečo, v podstate táto úchylka zostala v mnohých obchodníkoch či predajcoch do dnešných dní. Cenotvorba je dynamický prvok. V podstate tie deviatky sú pekné a úhľadné, ale pohrať sa trochu s tými cenami a občas zaujať divokou cenotvorbou. Prečo nie? Prečo by všetko malo ísť podľa akéhosi pravítka?
Zákazníci majú v peňaženke centov dosť a oni ich možno aj chcú minúť. Medené mince predsa ešte nezrušili. Osobne keď idem do obchodu a vidím cenu 99,99€ ide ma normálne roztrhnúť. Nie, v podstate je si nekúpim daný výrobok za 100€?!. Dnes si za 1 cent ani rožok nekúpim. A vôbec ak mi 1 cent chýba tak mi predavač skutočne ten rožok nepredá. Česť výnimkám. Ale tí ľudia zväčša ten cent vždy predavačovi nechajú. Námatkovo som šiel okolo troch výkladov a porovnal si cenotvorbu.
V prvom prípade ide o tzv. chronickú deviatku, v druhom prípade sa obchodník s cenou trochu pohral a v treťom prípade ide o celé čísla.
Tak čo, aj vám vadia chronické deviatky?
Momentálne neexistujú žiadne komentáre, chcete ich pridať?
Napíšte komentár